Milyen a jó reklám?
Tehetjük fel ezt a kérdést minduntalan, amikor otthon a kényelmes karosszék védelmében kritizálni kezdjük az előttünk futó reklám spotot, miszerint ezt még én is jobban csinálnám… Jelentjük ki könnyedén. A Kodolányi János Főiskola kommunikációs különítmény élesben is tapasztalhatta ezt. A Lowe GGK reklámügynökségnél jártunk.
Mitől is jó egy reklámügynökség?
Novák Péter tartott nekünk kimerítő alaposságú előadást arról, mi is a sikerük titka, valamint, hogy ez az egész miként indult 28 évvel ezelőtt. Ahogy Péter elmondta, ezt a céget három nagy szaktekintélynek örvendő hölgy, Merényi Éva, Nemes Júlia és Rényi Andrea alapította 1985-ben Spot reklámügynökség néven. A céget a rendszerváltás után, felvásárolta a GGK nevű, nagy hírű nyugati ügynökség, mert szerettek volna egy közép-európai láncot létrehozni. Így lett a cég új neve GGK de a kétezres évek elején a Lowe cégcsoport megvette magának, mint bázis, így lett végül Lowe GGK.
Hány részlegre oszlik a cég?
Ahogy Péter is elmondta, van maga az ügynökség magja. Ezen felül az “above the line”, ahol fizetned kell bizonyos szolgáltatásokért. A “below the line”, ami magába foglalja az ügyfél- és adatbáziskezelést. A Customer Relationship Manager az ügyfelekkel való kommunikációról gondoskodik. A cég külön alkalmazhat egy komplett filmgyárat a reklámfilmek elkészítése érdekében.
Maga a cég 75 országban van jelen. A magyar piacon a partnerei például a Milli, a Pöttyös, a DM és az E-On.
Milyen folyamatok alapján épül fel a cég? Mi az arculat lényege?
Péter elmondta, a logó egy cég életében rendkívül fontos. Úgy is leírhatnánk a cég gondolkodás módját, miszerint.. “Mutasd a logód megmondom ki vagy” Mivel ezzel a piacon arculatot kap a cég. Látják mit is akarok elérni és mindezt milyen eszközökkel.
Hogy miként épül fel? A folyamat több lépcsőből áll, melyek végén ott a késztermék.
– Mission – Ki vagyok én, mit akarok tenni, és mivel?
– Positioning – Mit szolgál az én termékem. Kinek miért jó?
– Brand – Van egy márkám a cégen belül jó érzés
– Marketing Goals – Marketing célok elérése
– Communication Goals – Miként kommunikáljuk a terméket a külvilág számára?
– Produktum – Maga a termék
– Brand idea – Egy terv, amire lehet építeni a terméket
– Advertising idea – Fontos a jó reklám.
– Execution – Fontos a híresztelés
– Insart – Alapvető emberi igazságok
Hogyan épül fel a cég?
A piramis tetején van az ügyvezető igazgató. Alatta foglal helyet a teljes vezérkar, ami két részre bomlik. Van a CRS ami alá az account a junior és szenior managerek tartoznak, s van kreatív része ahova az art director és mellé még egy kolléga, aki az ő álmait gépbe viszi. Technikailag grafikus. Alattuk a Produktum, minden ami és aki a gyártási folyamat során kell. A legalja pedig a backoffice és a sales, vagyis az eladási oldal.
Miből élünk?
Óradíj
Havidíj
Produkciós jutalék
Ügynökségi fizetés
Valamint a jutalmak, pótlékok
Végezetül, Magyarország első számú reklámügynöksége így fest. Mi pedig felvértezve szakmai tapasztalattal vonultunk ki. Szakmai helyek néznek ki pár embernek, ahogy a társaságot végig kérdeztem.
Debreceni Dávid
Posted on December 1, 2014, in MENTORI PROGRAM and tagged mentoriprogram, reklám. Bookmark the permalink. Leave a comment.
Leave a comment
Comments 0