Rosta Péter mentori program. A kommunikáció magas iskolája – látogatás a Morpho Communications-nél. 2014. december 1.

Morpho_logo

December elsején fáradtan, vizes cipővel és ázott hajjal érkeztünk meg a budapesti Morpho Communications PR-ügynökséghez. Miután megtömtük magunkat pogácsával és szilvás süteménnyel, választ kaptunk arra, hogy mitől válik egy kommunikációs cég az egyik legjobbá. Három előadást is meghalltathattunk. Ormós Gabriella, a cég ügyvezetője általános információkkal látott el minket, Hrozsán Dániel megmutatta az online kommunikáció legjavát, Lovas Márta pedig a kreatív részleg munkáját mutatta be.

A cég 2002-ben alapult, nem is számolva azzal, hogy pár év alatt kibővült megrendelői körrel rendelkező ügynökséggé nőheti ki magát.  Persze a siker mögött kemény munka áll, és egy igen fontos szlogen: „Az ügyfél érezze azt, hogy ő az egyetlen.”

A cég klasszikus PR feladatok ellátásával indult, mint például sajtóközlemények koordinálása, interjúk szervezése, 2011-ben azonban jelentős változás állt be. A szolgáltatások köre kibővült, már időigényesebb feladatok ellátását is vállalták. A gazdasági válság után az útkeresés korszaka kezdődött el a Morpho Communications-ben, hiszen már több feladatot láttak el, mint egy átlagos PR ügynökség, de még nem voltak tisztában vele, mi is az a szemléletmód, amit ők képviselnek. Az új generáció felnövekedése és az új kommunikációs célok felismerése után megtörtént a szemléletváltás.  2014-re a cég megfogalmazta célkitűzéseit: megmutatják és megismertetik a közönséggel a termék, a márka legjavát, így alakítják ki a bizalmat.
Kommunikációs trendek 2015-ben

Egy még sosem látott prezentáció keretében bepillantást nyerhettünk, mit is tartogat a vállalati kommunikáció, a PR és a reklám jövője. Mivel a magyar fiatalok többsége már kevés időt tölt a tv előtt, és egyre többet a internet előtt, új reklámfelületeket kell találni.  A videók előtti reklámokat senki sem nézi végig, alig várják, hogy leteljen az 5 másodperc, amit kötelezően végig kell nézni. Éppen ezért csak ötletes és eredeti reklámok állják meg a helyüket a mai világban. https://www.youtube.com/watch?v=EekcG9bQGhw

A vloggerek, azaz video bloggerek megjelenésével és elterjedésével a fiatalok is könnyen a világot jelentő „deszkákra” léphetnek. Gondoljunk csak bele, hogy a pár éve még a pincéből, gyatra világítással és ügyetlen kamera beállításokkal jelentkező Szirmai Gergely mekkora utat járt be pár év alatt. Nemcsak, hogy fiatalok ezrei követik Youtube-os csatornáját, Facebook oldalát és várják a közönségtalálkozóját, de a filmes kritikusok is elismerően nyilatkoznak elemzői képességeiről.

Azonban nem csak a vloggerek megjelenése az újdonság. Mivel egyre több internet képes okos kütyüvel vagyunk körülvéve, hozzá szoktunk, hogy minden információt azonnal, frissen és ropogósan kapunk. Ezért is jelenhetett meg a real-time marketing, mint fogalom és szakma. A tettrekészség és a gyors cselekvés elhanyagolhatatlan, ha jó reklámot akarunk a fogyasztók elé tárni.  Mobiltelefonos applikációk ezrei közül válogathatunk, a közösségi média már nem csak egy felületre korlátozódik. Ezzel karöltve jelent meg a multiscreening fogalma, ami annyit jelent, hogy már nem csak egy kommunikációs platformot figyelünk egy időben, hanem akár hármat is. Hiszen nem egy olyan fiatal van, aki a tv-s híradó közben laptopján Facebookozik, és mobilján Viberezik.  Éppen emiatt gyengül a televíziós reklámok értéke, hiszen amint meghalljuk a reklámfilmek zenéjét, azonnal platformot váltunk, telefonunk után kapunk, és igyekszünk minél kevesebb figyelmet szentelni különböző kutyatápoknak és reumakrémeknek.

Design, te édes design!

A multiscreening miatt már nem érvényesek a régi, jól megszokott internetes reklámfogások. A szemünk átugrik a bannereken, reflexből zárjuk be a felugró ablakokat, és mindenféle add blockereket szerzünk be, csak hogy békén hagyjanak minket. De akkor miért hirdetnek mégis?  A letisztult, egyszerű weboldalak és reklámok megjelenése kézenfekvő megoldás. Már nem az a lényeg, hogy a szöveg minél színesebb és figyelemfelkeltő legyen, hanem éppen az, hogy minél kevésbé vegyük észre, hogy bizony reklámmal van dolgunk. A natív hirdetések a weboldal témájával megegyező reklámokat jelenítenek meg, gondosan elrejtve a kontextusban. A weboldalak designja sokkal letisztultabb, érthetőbb és barátságosabb. Az emotikonok elterjedése vidámabbá teszi az internetes kommunikációnkat, a különböző humoros jelek megjelenése felüdít minket. A tipográfia és az internet sebességének fejlődésével olyan tipografált oldalakkal találkozhatunk, ahol nagy háttérképek egyetlen mondattal vagy szóval egész kampányokat hirdetnek. Úgy gondolom, nagyon értékes és érdekes előadásnak voltunk tanúi, és még az sem csorbított az élményen, hogy a meleg iroda után ismét a szakadó esőben kellett botorkálnunk hazafelé.

Lukács Anna

2014-12-01 18.58.11 2014-12-01 18.58.19 2014-12-01 18.58.06 2014-12-01 18.57.45 2014-12-01 17.28.48 2014-12-01 17.29.00 2014-12-01 18.23.36 2014-12-01 18.40.30 2014-12-01 17.28.38 2014-12-01 17.23.49

Posted on December 8, 2014, in MENTORI PROGRAM and tagged . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a comment